Live from Accra

Aaah kan ju borja med att saga att alla underbara kommentarer gor mig tarogd sarskilt nar det handlar om lill-Julle.. Ni som ar laskunniga i familjen MASTE ge henne varldens storsta kram fran mig och saga att jag tanker pa den lilla skitungen.. Man blir sa glad att hora hemifran och det gor mig nog inte ledsen eller homesick utan allt kanns bara battre tror jag!

Har i Afrika gar dagarna valdigt fort. Vi somnar aldrig efter klockan 22 men anda ar man heeelt slut pa mornarna, varmen och allt som hander runt omkring tar kol pa oss! Igar var det lite mer information fran SYTO om varan volontartid och resten av dagen akte vi runt i bussen och besokte en massa platser, bl.a. en stor marknad, museum och sa sag vi en massa "kanda" platser i Accra. Inte sa jattekul faktiskt, jag kanner lite sa att "Hm det har har jag redan sett.." men jag tror att nar vi val kommer ut ur Accra och far se vart vi faktiskt ska BO och LEVA i tre manader sa kommer nog allt kannas nytt och spannande igen! Pa kvallen satt vi ute i flera timmar och bara njooot av varmen och stamningen, det ar sa perfekt varmt pa kvallarna, pa dagarna ar det SJUUKT varmt! Sa himla mysiga tjejer vi har traffat, och jag ar sa glad att jag har min Emma! 

Idag har vi haft en spraklektion i TWI, hehe... Det dar spraket kommer nog inte vara det jag har med mig harifran om man sager sa. Mitt pa dagen gick vi en runda i centrala Accra men jag kannar bara att jag ar sa himla trott pa nar folk kommer fram och drar i en och ar "trevlig" men egentligen bara vill salja massa saker, dom accepterar verkligen inte ett nej och AAH blir galen... Hoppas veeerkligen att det ar lite lugnare i Mampong och att folk ar lite mer akta, haha. Men anda, det ar saklart valdigt kul ocksa att folk ar sa oppna o nyfikna men ibland kan det bli for mycket... Pa eftermiddagen har vi dansat och skakat vara hofter the african way och aven lart oss att trumma. Det ar verkligen kul grejer att lara sig men jag langtar efter att fa gora det vi ar har for, att fa se barnhemmet och borja gora lite nytta. Daremot blir det nog lite tomt och ensamt nu nar man ar sa van vid att ha alla runt omkring sig. Tur att jag har Emma iaf!

Har inte hunnit sakna er saaa mycket an men ni finns i mina tankar!
Kanske varat mobilnummer sprider sig, isf ar ni SA valkomna att skicka sms aven om jag inte svarar sa ar det lite kul o fa lite livstecken ibland.
Puss pa er alla!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skickade ett Sms i går kväll men jag tror inte det kom fram? Ringer ngn kväll i stället. Har du köpt något myggnät än förresten?

KRAM KRAM KRAM/ mamma

Julia hälsa också med MÅNGA kramar..

2009-10-08 @ 09:29:39
Postat av: towe

tänker på er!

2009-10-08 @ 22:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0